- 2023 YEARS
-
Digital Citizenship Library Programming in Award-Winning Libraries of the Future: A case review of public libraries in the United States. 한국도서관·정보학회지, 한국도서관.정보학회, 2023-12
권 54 호 4 페이지 359 ~ 392
공동저자정보 -
Collaborative Codebook Development Across Information Worlds: Intersections Between Pedagogy, Theory, and Method in Three Dissertations. Journal of Education for Library and Information Science, Association for Library and Information Science Education, 2023-02
권 64 호 1 페이지 18 ~ 36
공동저자정보
-
- 2022 YEARS
-
A Systematic Review on the Application of the Theory of Information Worlds. Journal of Information Science Theory and Practice, 한국과학기술정보연구원, 2022-12
권 10 호 4 페이지 87 ~ 109
공동저자정보 -
미디어정보 리터러시 교육 제도 및 정책 분석 - 공공도서관을 중심으로 -. 한국도서관·정보학회지, 한국도서관.정보학회, 2022-09
권 53 호 3 페이지 315 ~ 341
공동저자정보 -
공공도서관 기반 미디어 리터러시 교육 모형 개발. 한국문헌정보학회지, 한국문헌정보학회, 2022-08
권 56 호 3 페이지 335 ~ 362
공동저자정보 -
An Exploratory Study on Virtual Reality and Related Technologies in Terminal LIS Degree Programs in the United States and South Korea. International Journal of Knowledge Content Development & Technology, 건국대학교 GLOCAL(글로컬)캠퍼스 지식콘텐츠연구소, 2022-05
권 12 페이지 85 ~ 106
공동저자정보 -
A Case Review for the Design of VR-based Training for Enhancing Empathy and Cultural Competency of Public Librarians. International Journal of Knowledge Content Development & Technology, 건국대학교 GLOCAL(글로컬)캠퍼스 지식콘텐츠연구소, 2022-05
권 12 페이지 107 ~ 134
공동저자정보
-
- 2020 YEARS
-
The Problems of Information, Knowledge, and Truth: An Epistemological Thought Experiment with Implications for Information Literacy in the Era of Post-Truth. 한국도서관·정보학회지, 한국도서관.정보학회, 2020-12
권 51 호 4 페이지 279 ~ 311
공동저자정보 -
Potential Implications and Applications of Terror Management Theory for Library and Information Science. 한국문헌정보학회지, 한국문헌정보학회, 2020-11
권 54 호 4 페이지 317 ~ 349
공동저자정보 -
Internet-Mediated Research in the Age of Social Distancing: Methodological Reflections and Recommendations from Two Online Research Projects. 한국도서관·정보학회지, 한국도서관.정보학회, 2020-06
권 51 호 2 페이지 319 ~ 353
공동저자정보 -
The Information Worlds of Online Role-Players. 한국비블리아학회지, 한국비블리아학회, 2020-06
권 31 호 2 페이지 223 ~ 266
공동저자정보 -
Power up: Games and gaming in library and information science curricula in the United States. Journal of Education for Library and Information Science, Association for Library and Information Science Education, 2020-04
권 61 호 2 페이지 229 ~ 252
공동저자정보
-
- 2019 YEARS
- 2017 YEARS